Aktuality

news-img.png

Česká pošta od zítřka opět zdražuje

31.07.2013



Česká pošta od zítřka zdražuje



Zasílání dopisů a cenných psaní se už od čtvrtka 1. srpna lidem i firmám prodraží o dvě až tři koruny. Česká pošta (ČP) totiž zvedne cenu některých svých základních služeb, i když jí kvůli tomu bude hrozit postih od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ).

 „Průměrné české domácnosti se zdražení příliš nedotkne, ze svého ročního rozpočtu vydá navíc jen asi padesátikorunu,“ tvrdí mluvčí ČP Ivo Mravinac.

Lidé totiž stále méně píší dopisy a přednost dávají esemeskám či chatování po internetu, což je pro ně podstatně levnější.

Po nynějším zdražení se propad počtu zásilek, jichž ročně ubývá zhruba půl miliardy, zřejmě ještě zvýší.

„Nemáme však příliš na vybranou. Ceny u listovních zásilek upravujeme po pěti letech, v jejichž průběhu zdražily energie a pohonné hmoty téměř o 40 procent,
zdůvodňuje zvýšení cen listovních zásilek Mravinac.

ČTÚ má výhrady

K tomuto kroku České pošty má ovšem vážné výhrady ČTÚ. Pošta jej sice letos 29. ledna informovala o záměru zdražit, ve svém návrhu však tehdy uvedla jiné ceny, než budou ve skutečnosti od 1. srpna platit.

O tomto faktu se ČTÚ dozvěděl až 18. června z médií. Začal proto zkoumat, jestli ČP neporušila zákon o poštovních službách, který jí stanoví oznámit ČTÚ každou změnu cen základních služeb nejméně 90 dnů před dnem, kdy ji hodlá provést.

„Český telekomunikační úřad je nadále přesvědčen, že příprava změny cen základních poštovních služeb neproběhla v souladu se zákonem. Proto při jejich faktickém uplatnění od 1. srpna zahájí státní kontrolu se všemi z toho vyplývajícími důsledky,“ řekl v úterý Právu mluvčí ČTÚ František Malina. To ale nic nemění na faktu, že od zítřka si lidé budou muset za poštovné připlatit.

Například obyčejné psaní do 50 gramů zdraží z dosavadních deseti na třináct korun, doporučený dopis do stejné váhy z 26 na 29 Kč a cenné psaní do 50 g bude stát 34 místo 32 korun.

Zákaznická karta: sleva z poštovného

Dopad zdražení má zmírnit Zákaznická karta České pošty. Za čtrnáct dnů si kartu objednalo dvacet tisíc klientů. Vítají ji zejména malé firmy, které nemají s ČP smlouvu, a přitom musejí rozesílat nemálo listovních zásilek,“ sdělil Právu Mravinac.

Například za obyčejné psaní budou držitelé karty od srpna platit jen o korunu více, při podání většího množství než deseti dopisů zaplatí za každý 10 korun, tedy stejně jako před zvýšením cen.

Doporučený dopis jim zdraží maximálně o dvě koruny a podání cenného psaní se neprodraží vůbec.

„S touto kartou získají klienti ČP i některé další výhody. Podání zásilky na poště bude pro ně rychlejší, protože již nebudou muset vyplňovat podací lístky. Zdarma jim ČP bude e-mailem zasílat potvrzení o dodání zásilek, chystá pro ně i některé další benefity,“ informoval Mravinac.

Detail
Detail

Aktuality

Expedice zásilek během Vánoc a svátků

03.12.2021

Vážené zákaznice, ve čtvrtek 22.12.2022 jsme zde letos naposledy a budeme až těsně před Silvestrem, ale pouze pracovníci na skladu a na dodání NOVINEK. Expedice a příprava zásilek, včetně pracovníků na telefonu a emailu proběhne až 02.01.2023

celý článek

Změny v osobním odběru HOLEŠOVICE

26.08.2019

Vážené zákaznice, osobní odběr v Holešovicích je stále ZDARMA. Od 1.9.2019 si ale nově objednávky budete moci vyzvednout již pouze jako celek a nevyhovující oblečky zaslat balíčkem přes pobočku jakékoliv Zásilkovny nebo donést opět zabalené jako balíček zpět na výdejní místo ( obchod Holešovice ) viz. Reklamace, vrácení zboží K zásilce vždy přiložíte vyplněný reklamační formulář který naleznete na naších stránkách, viz reklamace zboží. Zpětný svoz jak přes Zásilkovnu, tak i přes obchod je zpoplatněn 49,- které Vám budou odečteny z ceny zboží. Částku Vám poukážeme zpět na účet, který vyplníte do formuláře. K tomuto opatření musíme přistoupit jak z účetních tak logistických důvodů. Děkujeme za pochopení, kolektiv obchodu.

celý článek

Slow fashion - pomalá móda, která šetří přírodu

24.05.2019

Koncept slow fashion šetří životní prostředí a bojuje proti plýtvání přírodními zdroji a bezmyšlenkovitému nakupování, kdy byl zákazník marketingem vychován a donucen k tomu aby nakoupoval v hesle "Nekup to, když je to tak levné" Jednou z možností, jak nakoupit pomalou módu je nákup v secondhandu

celý článek

Novinky na váš email